Red smooth Live

free counter
beautiful creatures


Welcome Hi,i'm syama. This is my simple blog that i tried to make it look nice for people to see. Do follow me baby :) Thanks^^
Find me here
Facebook | Twitter
♥ Wishlist ♥

Blackberry Phone
Gather Pink Stuff
Pink Instant Camera
Get Married
Renovate My Room With Pink Color
Design My TV
Bungee Jumping
Sky Diving
Riding G-Force X
Backpacking Travelling With Love
Syama ♥ Ashraf

I love you my one and only Muhammad Ashraf ♥
Eun Whan ♥ Jae Kyung

Look at those eyes that winking, I just love it when he does that. Makes me melt~ ♥
A Millionaire's First Love ♥

Wondering why I like you, I miss you. It's a disease ♥
My One & Only Pororo ♥

He's responsible for my smiles right now. all the memories I had. It's him whom I really love and wanted to spend my whole lifetime with :)


♥ Big Claps ♥

Template: Aina Syaza
Editor:Syama Hasni
Other: WeHeartIt Photobucket
To Sort Things Out
Assalamualaikum and Hi dear followers. This is an unofficial blog post that I think I need to make since everything is a mess right now. And this entry will be completely in Bahasa Malaysia cause I think if I explain it in English, they will misunderstood.

Hi Nuraihain Shamimie ^.^ Ini baru entry yang aku tujukan untuk kau. First of all, kalau kau baca entry aku elok2 tadi hal ni takkan jadi besar macam ni. Dalam entry aku tu, aku cakap yang aku musykil tentang seseorang yang cakap bf dia naik cameron pada hari yang sama dengan bf aku. Dan secara kebetulan (kebetulan yang tak logik bagi aku) hari ahad ni pun bf kau nak buat surprise untuk kau. Aku tak jealous langsung. Actually, aku tengah syak bf aku curang and so on. Honestly, aku syak dia still ada kena mengena dengan kau sebab sebelum ni kau pernah pompang itu ini yang bf aku datang balik kat kau. Nak tahu kenapa aku tak percaya dengan apa yang kau cakap? Sebab sebelum ni, kau pernah update yang kau nampak aku dengan bf aku dekat gerbang malam sedangkan kau tak keluar pun malam tu. Kakak kau yang nampak aku dengan bf aku. Start daripada tu yang aku boleh syak kau ni suka buat cerita and putar belit keadaan. 

Kedua. Aku tak cakap yang kau dengan bf kau nak sabotage relationship aku. Aku just cakap seorang je iaitu orang yang tweet pasal bf dia naik cameron. Sejujurnya, aku syak kau SEORANG yang nak sabotage relationship aku. Ternyata aku salah sebab bf aku cakap aku termakan dengan reverse psikologi yang kau cuba nak buat. Kau kan berdendam dengan aku sebab aku rampas bf kau. Jadi, tak mustahil aku ada perasaan syak wasangka macam ni. Kalau kau nak bagitahu bf kau pasal hal ni pun, bagitahu lah. Aku nak tengok dia kepung rumah aku and esoknya kita tengok dia belakang besi lokap okay? Ayah aku dah bagitahu yang bukan senang seseorang tu nak terlepas kalau dah ugut orang. Dunia ni ada undang-undang. Tadi bukan kau kata nak report polis? Then, kenapa kau nak marah aku yang polis akan amek peduli atau tak dengan kes ni. 

Third. Pasal hal yang meninggal tu. Aku bukan tak nak sebut nama budak tu. Aku dah contact budak tu and dia dah lupakan masalah yang timbul antara kau dengan dia. Aku boleh nampak dari cara dia yang dia nak lupakan semua yang dah jadi. Aku tak cakap direct yang kau buat mak dia mati. Kebetulan time tu kau gaduh dengan dia and kau ada sebut macam kau harap mak budak tu mati. Dan secara kebetulannya lagi, lepas 2 3 hari korang gaduh tu, mak dia betul2 meninggal dunia. Budak tu tak salahkan kau. Ashraf kesian sebab budak tu ada cerita pasal benda ni dekat Ashraf and Ashraf rasa mulut kau masin sebab sebut benda sensitif macam tu. Budak tu memang lah tak cari kau sebab dia tahu memang bukan kau yang buat mak dia meninggal. Tapi fikir logik akal lah. Mesti dia terasa sebab kau macam mendoakan kematian mak dia. Kalau orang buat macam tu dekat kau, apa kau rasa? 

Forth. Aku takde pun nak mengungkit pasal hal yang dah lepas2 dalam enrty aku tu dan dekat comment blog post kau pun aku just sebut benda yang berkaitan. Tapi aku pelik kenapa kau mesti nak tweet pasal benda lepas kat Twitter kau? Perlu ke kau bagitahu semua orang pasal apa yang aku dah buat sebelum ni? Memang aku mengaku aku salah dan rasanya aku dah pernah minta maaf dengan kau. Banyak kali aku buat status minta maaf kat facebook tapi macam mana kau balas balik? Kau ingat aku ni berlagak baik, minta simpati and perasan suci. Aku pun tak ingin nak gaduh dengan kau. Penat tahu tak? -__- Kau sendiri pernah tulis dekat blog entry kau yang selagi kau tak mention nama sesape, tak perlu lah nak terasa ke apa. Aku try buat benda yang sama sebab aku nak tengok kau buat tak apa yang kau sendiri cakapkan. Ternyata aku betul. Kau tak buat macam yang kau sendiri janji. 

Fifth. Aku ada selit pasal kau dekat semua entry aku? Cuba baca balik dari entry yang pertama dan terakhir. Ada tak? Semuanya ada 153 entry. Ingat lagi hari yang aku pegi balai polis dan buat report pasal kau? Polis tu sendiri suruh aku delete semuanya yang berkaitan dengan kau dan dia suruh aku bagitahu kau. Aku dah buat status dan aku rasa kau ada baca tapi kau tuduh aku control kebebasan kau nak berblog. Aku tak halang apa kau nak cakap. Tapi kau tak fikir ke yang kau dah malukan aku dengan cara macam tu? Aku tak kesah langsung bila kau tak padam satu pun entry pasal aku. Aku delete semuanya yang aku post pasal kau. Sebab aku tak nak kau malu. Sejahat-jahat aku pun, aku masih ada hati dan berperikemanusiaan. Aku tak sanggup nak terus malukan kaum Islam aku sendiri. Memang aku dah bertudung tapi tak semestinya aku baik. Aku tak kata yang aku ni baik. Tak pernah sekali pun. Cuma bila aku dah bertudung, aku mula dekatkan diri aku dengan Allah dan aku tahu mana yang baik dan mana yang buruk. 

Aku tahu aku banyak buat salah sebelum ni dan serendah-rendah diri aku cakap dengan kau dekat sini. Aku minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki untuk semua kesilapan aku dekat kau. Aku tahu aku banyak buat salah dengan kau. Aku tak malu nak buat pengakuan dan minta maaf macam ni. Aku baru sedar yang salah seorang antara kita kena beralah dan aku rasa aku yang patut beralah memandangkan aku yang lebih tua. Aku minta maaf kalau aku ada buat kau tak senang hati atau apa-apa dengan aku. Aku tahu aku banyak salah. Kalau kau nak cakap apa pun dekat aku lepas ni, aku akan terima. Aku tak kesah dimalukan hanya semata-mata aku nak minta maaf. Aku tak minta maaf sebab aku bersalah. Aku minta maaf sebab aku rasa aku perlu. Aku dah penat dengan semua ni. Seriously penat. Aku minta maaf untuk semua perbuatan aku dekat mak kau dan family kau. Aku takkan bercakap pasal kau lagi lepasni. Tapi aku mohon, kau jangan terasa kalau aku ada sebut pasal sesape atau update status facebook. Aku tak larat nak layan lagi.

Aku rela malu macam ni sebab nak minta maaf daripada Allah menghukum aku sebab aku tak nak minta maaf. Aku bukan nak raih simpati atau apa tapi aku rasa ini yang patut aku buat. Assalamualaikum
Daisypath Anniversary tickers


Older Post | Newer Post